top of page

פטמות


אני שונאת, שונאת, שונאת חזיות. זה לא נוח, זה מציק, זה אף פעם לא באמת יושב טוב. מבחינתי, לא ללבוש חזיה לעולם, או מקסימום גוזיה דקה. בספורט- חזית ספורט בשביל התמיכה. בשאר הזמן- אני אוהבת שנוח לי, אני חושבת שזה בקשה די הגיונית. אבל, אין מה לעשות, הסברתי לידיד שלי בשיחת ווצאפ אמש- כשהולכים ברחוב בלי חזיה, או עם גוזיה דקה- כל. הזמן. מקבלים. מבטים. זה אישיו כל כך מרכזי בשבילי, שאני אשכרה מתכננת מה אני לובשת לאיזה יציאה מהבית לפי זה. יורדת לאמפמ? אם אני בלי חזיה ורואים, אשים עלי סוודר או אשים חזיה. יוצאת לרקוד במועדון חם? סביר להניח שלא יראו את הפטמות שלי כי לא יהיה לי קר, אז אני יכולה ללבוש גוזיה דקה, אבל עד לשם- ז׳קט. הולכת לפגישת עסקים? חובה לשים חזיה אמיתית. עם ריפוד. אחרת זה ״לא נראה טוב״, זה ״לא משדר רצינות״. נשבעת לכם, זה ציטוטים אמיתיים. למעשה, אחי סיפר לי פעם על פוסט ויראלי בטוויטר או רדאיט, ששאלו את כל הנשים- ״מה הייתן עושות אם היה עוצר לכל הגברים בכל העולם, ככה שבשעה 21:00 לא היה אף גבר ברחובות?״ היו מגוון תשובות, משעשעות בכמה שהן עצובות (נניח, לעשות ספורט בלילה, ללכת ברגל, לצאת לרקוד בלי לפחד מאונס), אבל לי, היה נורא נורא ברור: אני בחיים לא הייתי לובשת חזיה אחרי 21:00!!! ואחי- אחי היקר, אמר שהוא בכלל לא חשב על זה. כמו הידיד שלי, שבהתכתבות אתמול על הצורך שלי להגן על המרחב הפרטי הויזואלי שלי, כתב: ״את הקטע של ההתחלות הגועליות או ההצקות, את זה אני מבין לחלוטין, אבל נניח ויש בחור חמוד כמוני, שאת עוברת ברחוב ורואה אותו בוהה לך בהערצה בפטמות הזקורות שלך מבלי להטריד אותך, זה גם כזה נורא? אני באמת שואל כדי להבין.״ עכשיו, בלס היס סול- הוא באמת לא מתכוון לשום דבר רע. ואני שמחה שהוא שואל כדי להבין. העצב שלי פה מגיע מכך שהמין הגברי כל כך לא מודע למציאות שלנו, לקיום היומיומי שלנו, שהשאלה שלו בכלל נשאלה. תשובתי היתה: ״זה נורא. כן. כי אני הולכת בלי חזיה לא כדי שיסתכלו עלי. אני לובשת את הבגדים שלי כי הם נוחים לי. והנוחות הפיזית שלי, המון פעמים, מגיעה על חשבון אי-הנוחות הרגשית שלי. בוודאי שזה גם לא ״בחור אחד חמוד״, כי כל אחד חושב שהוא מיוחד. זה כולם. כל הזמן. כל יום. ואת חושב שזה נחמד שבחורות יבהו בך כל היום, אבל הגברים לא בוהים בבן אדם. הם בוהים באיבר. וזו מהות ההחפצה.״

אי אפשר לדבר על הנושא הזה בלי להזכיר את אינסטגרם וחוקי העירום שלה- פטמות גבריות זה נפלא, אבל אבוי לך אם תשימי פטמות של נשים- את עוברת על חוקי הקהילה של אינסטגרם, הפוסט ימחק והחשבון שלך ייחסם. כנ״ל תמונות עם דם של מחזור, או תמונות עירום לא חושפניות של אנשים שלא נראים כמו דוגמנים (שמנים, נכים, מצולקים, עם בעיות עור) כי הרי זה דוחה, לא סקסי.

ופטמות? פטמות זה הכיייי סקסיייי. זה למעשה, רק סקסי. וזה רק נועד לגרות את המין הגברי. ולכן, אני אמשיך ללבוש חזיות או להסתיר עם ז׳קט, אמהות יתקלו באנשים בוהים ובקשיים כשהן מניקות בחוץ, ואני אמשיך לכסות את החזה עם היד כשאני עוברת בקהל צפוף כדי שאף אחד לא יגע לי ״בטעות״ בציצי. אחרי שצילמתי את התמונה הזו וקלטתי שממש רואים לי את הפטמות צילמתי עוד אחת עם הז׳קט שמכסה אותן, ואני בחיים לא הייתי מעלה את התמונה הזו, אם לא הייתי נתקלת בשיחה הזו אתמול עם הידיד שלי, שלא הבין מה לא בסדר ב״לבהות בהערצה״.

רק כדי לסבר את האוזן: ציצי הוא איבר הזנה לתינוק. פטמה היא חלק מגוף אנושי שלם. זה לא בסדר לבהות ברחוב באף אחד, בשום צורה שהיא, לא בזלזול וגם לא בהערצה. זה בן אדם. זה לא אובייקט.


bottom of page