top of page

תודה לכן על הודעות היומולדת


איך חגגתי 31? התחלתי את היום בלכתוב מכתב טיסה/פרידה לבסטי שלי, שני גלוסקה, שטסה לחצי שנה. מה שכמובן אומר, שאת יום ההולדת שלי התחלתי בבכי ומחשבות על מה אעשה בלי אחד העוגנים הכי מעגנים שלי בעולם (אגב, אני בוכה הרבה. בעיקר מסרטי דיסני, סרטונים מרגשים באינטרנט, הורמונים של לפני מחזור, הורמונים של ביוץ, ומדברים מרגשים שאנשים חולקים איתי). במהלך היום קיבלתי המון הודעות ווצאפ, פייסבוק ואינסטוש עם איחולים מרגשים, שכמובן בשילוב עם הקאווה בארוחת הבוקר והעצב מכך שחברה טובה שלי עוזבת לחצי שנה, גרמו לי להעלות דמעות.

אז רציתי להגיד תודה. תודה שאתן כותבות לי, תודה שאתן משתפות אותי, תודה שאתן משקפות לי מה ההשפעה שיש לי על החיים שלכן ואיך הנוכחות שלי תורמת לכן. כי מצד אחד, אני יודעת שמה שאני עושה הוא בעל משמעות, הרי לא הייתי זונחת קריירה במדע אם לא הייתי יודעת את זה. מצד שני, להיות עצמאית זה מאוד, מאוד מבודד- אני נמצאת לבד כל היום, רק אני, עצמי והמחשבות. מדי פעם אני רואה אתכן- התלמידות שלי 😊 אבל גם אז, ממש לא כל שיעור אני יוצאת בתחושה ששיניתי או השפעתי לטובה במשהו. רב הפעמים אני מקבלת את הסיפוק הזה בסוף הקורסים, בשיחות הסיכום או אולי בהודעות שאתן שולחות לי אחר כך. אז סתם ככה, ביום אחד, לקבל מלא הודעות ולדעת שאני משחקת תפקיד משמעותי בחיים שלכן, היה כל כך מדהים, כל כך נעים, וכל כך מרגש! אז כמובן שהייתי על סף דמעות כל היום 😊 אבל נהניתי מזה. תודה.

אני אקח את ההזדמנות הזו ואגיד, שוב, שזה שאני מדברת על הפטריארכיה ואיך היא ממשטרת את הגוף, המיניות, והנראות שלנו, זה שאני משתפת בחוסרי ביטחון שלי כשגדלתי, או מספרת על השינויים שעברתי- ממש לא אומר שאני לחלוטין מאחורי זה. חשוב לי שתדעו, אני לא סופרוומן שקמה כל בוקר ומרגישה מדהים ומגשימה את עצמה. אני כן, אוהבת את עצמי הרבה הרבה יותר מלפני 5-10 שנים, אני מרגישה נוח ללבוש בגדים שגל בת ה-21 לא היתה מאמינה שהיא תלבש. אבל גם אני חיה בחברה ההרסנית הזו, גם אני צריכה להזכיר לעצמי שזה שיש תנודות במשקל לכאן או לכאן לא הופך אותי לבן אדם טוב יותר או פחות, או לבן אדם מוצלח יותר או פחות. אז שתדעו, אני מבינה אתכן, נורא, תמיד. כי גם אני שם, פשוט בשלב אחר במסלול, או בחלק אחר במפת החיים האלה (כי בעצם, זה לא מסלול ליניארי, וזה בטח ובטח לא מירוץ. מנסה להזכיר את זה גם לעצמי). כל אחת והקצב שלה, כל אחת והדרך שלה... ואם תרצו עזרה, עצה, או מילה טובה, אני פה, בהודעה פרטית💋

bottom of page