top of page

איך המאבק הלהט״בי הוא המאבק של כולנו


מה אפשר ללמוד מהמאבק של הקהילה הלהט״בית לגבי כל אחת ואחד מאיתנו: כתבתי כבר כמה פעמים על אמיתות כואבות ומרגשות שראיתי בתוכנית ריאליטי של דראג קווינס, רו פול, עכשיו אני מוסיפה לרשימה הזו גם את אלן דג׳נרס המלכה. צפיתי לא מזמן בספיישל סטנדאפ שלה בנטפליקס (חדש, מומלץ), ובמהלכו היא שיתפה במאבק הפנימי שלה בלצאת מהארון בשנת 2003 באופן מאוד פומבי. היו שם כמה משפטים שמאוד הדהדו לי והזדהיתי איתם, את המונולוג בשלמותו אני הבאתי בסוף הפוסט באנגלית, ואלה המשפטים שאני רוצה לדבר עליהם: ״החבאתי חלק מעצמי. וכל פעם שאנחנו מחביאים חלק מעצמנו, זה כי אנחנו פוחדים ממה אנשים אחרים יחשבו עלינו. בסופו של דבר, זה היה לי חשוב יותר להיות גאה במי שאני ולחיות את האמת שלי, מאשר לדאוג מה אנשים אחרים יחשבו עליי״. וואו. כמובן שעלו לי דמעות בחלק הזה, כי זה פשוט משפטים שאני אמרתי בכל כך הרבה סיטואציות בחיים שלי- למשל, כשהחלטתי שאני לא יכולה יותר לעבוד במחלקה אונקולוגית בביילינסון ואני מעדיפה לוותר על המסלול שמצפים ממני לעשות במחקר קליני רק כי יש לי שני תארים בביולוגיה, כשבינתיים אני נרקבת ומתה מבפנים. או כשאמרתי לבן זוגי שאני אוהבת אותו, ראשונה, כי הבנתי שאני משתמשת ביותר אנרגיה לא להגיד לו כי אני פוחדת מזה, מאשר באנרגיה שאני צריכה לגייס לאומץ לו להגיד לו את זה.

בסופו של דבר... ההתעסקות בנראות שלנו מול אחרים היא אינסופית. גם אם נקבל אישור מ-א׳,ב׳, ו-ג׳, ד׳ לא יאהב את זה. ה׳ ילעג לנו. ו-ו׳ תפסיק להיות חברה שלנו. אנחנו חיים בחברה וצריכים לציית לחוקים מסוימים, אבל כל השאר... תלוי בנו. וכמה אנחנו רוצים לבטא את עצמנו באמת ובתמים. 💗

מיד למטה- המונולוג של אלן.

I had no idea, I was in a cage. I had a great life: I had a successful sitcom, I had fame, I had money, I had everything I thought was important. But I was hiding a part of myself. And whenever we hide anything from anybody, it's because we're worried about what someone else is gonna think of us. And even though I knew it was gonna be difficult, I had gotten to the point where it was more important for me to feel proud of who I was and live my truth, than worry about what other people thought of me. The period after I came out was the hardest time of my life, it really was. But it was the best part of my journey, bc it's when I realised how strong I was. It's when I learned compassion, it's when I learned the truth will always win. That's when you grow. Like everyone has a fear, everyone's scared of something. But it's not till you've faced that fear head-on, that you realise your power. That's when you grow. And that's what we all want- we wanna grow, we wanna feel good about ourselves, we wanna feel proud of who we are. We are all the same. Whether you're gay or now, we are all the same, and we are all relatable.

bottom of page