top of page

על אושר ופתרון בעיון


כשהייתי קטנה וראיתי מלא סרטי דיסני (אני עדיין רואה אותם אבל אני פחות קטנה), חשבתי שאושר זה דבר שמשיגים ואז כשיש אותו, לא צריך לעבוד יותר ואני אהיה פשוט מאושרת.

זה לא קרה. ולא הבנתי למה.

עד שהתגלגלתי לספר בשם The Subtle Art of Not Giving a Fuck וקראתי שם משפט שניסח לי במילים תחושות שהסתובבו לי בראש כבר הרבה שנים:

אושר, לא אומר שאין לי בעיות.

אושר נובע מפתרון בעיות בצורה מוצלחת.

והגשמה עצמית, (זה תוספת שלי) נובעת מהיכולת לפתור את הבעיות שאת בוחרת. לא שהעולם נותן לך.

למה בדיוק אני מתכוונת?

כשחייתי במסלול החיים המוסכם על החברה (=ההורים שלי), של צבא-תואר ראשון-תואר שני-עבודה של גדולים, הייתי אומללה. כל פעם חשבתי שאני צריכה להגיע לשלב הבא ואז אהיה מאושרת. כאמור, זה לא קרה.

כל שלב, הייתי צריכה להתמודד עם בעיות שהסביבה הציגה בפניי: כשהייתי בתואר ראשון הייתי צריכה לפתור בעיות של תואר ראשון (לעבור קורסים בציונים טובים), בתואר שני הייתי צריכה לפתור בעיות של תואר שני (להתמודד עם מחקר וכתיבת תזה), ובעבודה של גדולים לפתור בעיות של עבודה של גדולים (עבודה בצוות, עבודה מול חברות). פתרתי אותם, הצלחתי בהם, אבל לא הרגשתי סיפוק.

כשעשיתי את השינוי, לפני שנתיים, של לשנות את מסלול החיים שלי לכזה שתואם את הערכים שלי ולא של החברה מסביבי, פתאום היו בעיות חדשות לפתור. איך, כעצמאית, אני מביאה לקוחות? איך אני מתחזקת עמודים של מדיה חברתית? איך אני מפיקה תחרות טוורקינג בינלאומית? איך אני יוצרת מוצרים שעונים על דרישות של השוק? איך אני משווקת אותם נכון?

ואלו, חבריי, היו בעיות ששמחתי לפתור. אוקיי, שמחתי זו מילה חזקה. אבל כשכן הצלחתי לפתור אותן, הרגשתי סיפוק. שמחה. וגאווה עצומה.

לפני ההתפטרות והמעבר לטוורקינג במשרה מלאה, חשבתי שברגע שאעסוק במה שאני אוהבת אהיה מאושרת. וסה״כ, הרבה יותר טוב לי בחיים עכשיו, כן. אבל, אני כבר יודעת, שלכל בחירה בחיים יש את ההשלכות שלה והיא מביאה איתה סט חדש של בעיות.

החוכמה היא לדעת באיזה בעיות את רוצה לבחור.

אחרי שהבנתי את העניין הזה, הבנתי שאושר הוא לא מצב קיים ומתמשך, הוא רגעים קטנים. הוא למלא את הקורסים שלי, הוא למלא את הסדנאות שאני מעבירה בחו״ל, הוא לעשות צ׳ק ליסט של כל הדברים שצריך להספיק השבוע ולהצליח במקרה הטוב 80% ממנו, הוא להיות גאה בעצמי שהלכתי לשיעור ריקוד חדש שכבר חודש אני מנסה למצוא את המוטיבציה ללכת אליו, הוא להטמיע הרגל חדש בניהול הזמן שלי, ובקיצור- הוא בלפתור בעיות ש*אני* בחרתי לעצמי.

אז רק רציתי להגיד, שלכל אחת מאיתנו יש בעיות ותמיד, תמיד, תמיד יהיו בעיות. וזה טוב מאוד, כי בן אדם שאין לו בעיות הוא בן אדם שלא מחובר למציאות. השאלה היא, איזה בעיות מעניין וכיף לנו לפתור 😊

בתמונה, אני פותרת את הבעיה של ״אני עצמאית ואני שונאת לעבוד מהבית כי אני פחות פרודוקטיבית שם״ בכך שאני עובדת אצל חברה 💗

bottom of page