top of page

המשאלה של כולנו


יש לי וידוי. אתמול היתה לי הארה במקום הכי פחות צפוי- תוכנית הריאליטי של דראג קווינז, RuPaul's Drag Race. אני צופה בעונה 7, ובהתחלה לא הבנתי מה הקטע. חבורה של גברים שמתחפשים לנשים (מהממות) ומנסים להיות יפים / מצחיקים / סקסיים / בעלי יכולות משחק ובידור. אבל הגעתי לאמצע העונה, והיו כמה קטעים שפשוט עלו לי דמעות בהם. התוכנית הזו מדברת בסופו של דבר על אנשים שרק רוצים לחלוק את הכשרון שלהם עם העולם, שרוצים שיעריכו ויאהבו אותם, בדיוק כמו שהם. התחושות והערכים של בני אדם הם כל כך אוניברסלים, שלקח לי 7 פרקים של 14 גברים בעקבים ואיפור דראג כדי להבין שהם ואני- וכולנו- אחד הם. למשל: דראג קווין בשם קטיה שמכורה לסמים ואלכוהול שנקיה כבר שנה וחצי, סיפרה: ״ביום הראשון שהגעתי לפה, הדבר הראשון שעלה לי לראש הוא ״את לא שייכת לפה. את לא מספיק טובה״. אף פעם לא הבנתי, עד עכשיו, באמת עד כמה לא הצלחתי לאהוב את עצמי.״ דראג קווין בשם טריקסי מטל סיפרה שכשהיא היתה ילד, האבא החורג שלה נהג להכות אותה והיה סופר אלים, וכל פעם שהוא היה מתנהג בצורה טיפה נשית או ״גיי״, הוא היה קורא לו ״טריקסי״ כשם גנאי ומכה אותו. לימים, הוא הפך את טריקסי לשם הבמה שלו, ניכס אותו והפך את זה למילה חיובית של אור ולא לכינוי גנאי, ואמר- אם לא הייתי עובר את ההתעללות הזו, כנראה שטריקסי מטל לעולם לא היתה נוצרת. או ג׳ינג׳ר מינג׳, שאמרה משהו מאוד נכון- אנשים תמיד שואלים אותה למה היא לוקחת דראג ככ ברצינות, זה לא כאילו זה מרפא סרטן. אבל היתה חולת סרטן שפקדה את המופעים שלה בקביעות, עד שיום אחד היא הפסיקה לבוא כי היא התאשפזה בהוספיס. אז כל המופע ארז את עצמו והלך להופיע אצלה בהוספיס, עד שהזמן שלה יגיע. והיו עוד המון סיפורים על גבר שחונך נוצרי ונאלץ לעבור ״קורס תיקון״ שיהפוך מגיי לסטרייט, גבר שמסתיר את זה מהמשפחה שלו כי ינשלו אותו, ועוד. בעיני זה פשוט מדהים שסדרת ריאליטי כזו ״טראשית״ היא בעצם המקום של האנשים האלה להיות עצמם, ב-100%. בסופו של דבר כולנו רק רוצים להיות נאהבים, שיקבלו אותנו כמו שאנחנו, שלא נצטרך להסתיר את החלקים הפחות מקובלים שלנו, שנוכל לבטא את עצמנו בלי פילטרים ובלי מסיכות. הדבר היפה הוא שכשאנחנו נפתחים וחושפים את הקרביים שלנו, הרבה פעמים מה אנחנו שומעים? ״גם אני מרגישה ככה!״ אנחנו לא לבד. ודבר אחרון- לא מזמן קראתי כתבה שנשאר ממנה משפט אחד איתי- ״הדרך לקרבה ואינטימיות היא דרך פגיעות״. כלומר רק דרך חשיפה של הפחדים, הסודות, והמחשבות הכי פגיעות שלנו, נוכל להגיע לקרבה ואינטימיות אמיתית עם הבן אדם שמולנו. כשאני חושבת על זה זה נשמע לי מאוד נכון, מערכות היחסים הכי קרובות שלי הן עם אנשים שאני הכי נפתחת בפניהם. וכמובן פה, העוקבות שלי שטורחות לכתוב לי בפרטי ולהגיב לי על הפוסטים המשתפכים שלי. ככל שאני יותר חושפת, ככה אתן מרגישות יותר בנוח לדבר איתי, וזה הדבר שאני הכי מעריכה בעולם. תודה. לסדנאות טוורקינג לימי הולדת ומסיבות רווקות, פנו אליי בפרטי :) תמונה מדהימה ממש באדיבות https://www.instagram.com/zohar_photography_/

bottom of page